סנפלינג בנחל רחף 4 מפלים מדהימים במדבר יהודה

נחל רחף הינו מעוק או גורג בלועזית שפירושו קניון בתוך קניון בדומה לנחל דרגה מדובר בתופעת טבע מהיפות שנמצא בו קניון מתחתר בעוצמה בתוך אפיק רחב ובשלב מסוים פוגש את שכבת סלע קשה ואז מתחיל להתחתר ברוחב נמוך מאוד ובעומק צר כך שלמעשה יש לנו קניון רחב מעל ובתחתית קניון צר מפותל ומלוטש.

סנפלינג בנחל רחף
tip good to know icon

חשוב לדעת

הזמן המומלץ לטייל בנחל בשנה בה היו שטפונות הוא בחודשים ניסן-סיוון. בתקופה הזו אפשר להנות מנחל מדהים חוויה אתגרית רטובה ומסלול מרתק

כל המידע על סנפלינג בנחל רחף

נחל רחף 4 מפלים ו11 נחלים הנאה מובטחת!

נחל רחף נמצא במדבר יהודה, כ-30 קילומטרים מירושלים. הנחל זורם דרומה, דרך הרי יהודה, ונשפך לים המלח. נחל רחף הינו מעוק או גורג בלועזית שפירושו קניון בתוך קניון בדומה לנחל דרגה מדובר בתופעת טבע מהיפות שנמצא בו קניון מתחתר בעוצמה בתוך אפיק רחב ובשלב מסוים פוגש את שכבת סלע קשה ואז מתחיל להתחתר ברוחב נמוך מאוד ובעומק צר כך שלמעשה יש לנו קניון רחב מעל ובתחתית קניון צר מפותל ומלוטש, זהו מסלול שמתאים לספורט קניונינג שנחשב מאוד פופולארי בישראל ובעולם.

מפת נחל רחף

מדוע נחל רחף מומלץ לגלישת סנפלינג?

הקניונים במדבר יהודה מספקים חווית סנפלינג אתגרית יפה ומהנה בשילוב עם מראות טבע וגבי מים שיכולים להוות מוקד משיכה ולשדרג את חווית הסנפלינג בצורה משמעותית אך שוב בדגש בעונה המתאימה.
נחל רחף הוא נחל המחזיק גבים שהם למעשה מי שיטפונות. הגבים יכולים להישאר בנחל אפילו שנה ורבע כמובן שנתון זה משפיע מאוד על איכות הטיול ועל החוויה. הגבים יכולים לקלקל מאוד את החוויה אם נכנסים אליהם כאשר הם במצב גרוע (בד”כ עד חודשיים וחצי מהשיטפון מצב הגבים עדיין טוב לאחר מכן איכותם יורדת מאוד ) אם מגיעים לנחל רחף ללא בדיקת מצב הגבים אפשר לעבור חוויה לא נעימה בשל איכותם נמוכה מאוד. כמו כן יש להיזהר מלטייל בנחל רחף בחודשי החורף בהם הגבים מצוינים אך טמפרטורת המים יכולה להיות מסוכנת (היפוטרמיה).
לכן יש צורך לבדוק את מצב הגבים ואת הטמפרטורה בעונה הנכונה עם מצב גבים טוב נחל רחף יספק חווית מסלול מעולה.
גובה המפלים בנחל רחף גם משתנה מאוד בעקבות השיטפונות.

פרצופו של נחל רחף משתנה מאוד, ישנם שיטפונות שפותחים את הגבים וישנם שיטפונות שסותמים גבים כתוצאה מכך גובה המפלים יכול להשתנות בצורה משמעותית וקטעים שבשנה אחת עוברים בשחייה בשנה אחרת יתכן ותעברו אותם בהליכה כאשר הגב מלא סחף.

צרו קשר לחוויה בלתי נשכחת טיול סנפלינג בנחל רחף

מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לסנפלינג בנחל רחף?

מיקום: דרום מדבר יהודה, 2 ק”מ דרומה אחרי צומת מצדה
דרגת קושי: בינוני +.
ציוד נדרש- חבל באורך 30 מ’X2+ ציוד גלישה תקני.
אורך המסלול כולו (רחף עליון+תחתון) 4.5 ק”מ.
משך- משתנה בהתאם לחלק בו מטיילים וגודל הקבוצה. בדרך כלל לא פחות מ-5 שעות עד 11 שעות.
הערות מיוחדות- מחייב שחייה אך לא תמיד.
נחל רחף המצוי בדרום מדבר יהודה הינו ללא ספק הנחל היפה ביותר במדבר יהודה והחוויה הטובה ביותר מבין מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה בעונה המתאימה (דגש על העונה המתאימה)
נחל רחף מחייב שחיה, גובה המפלים המקסימלי הינו 30 מ’
מספר הנחלים בנחל רחף העליון הם 7 נחלים
מספר הנחלים בנחל רחף תחתון הם 4 נחלים
מספר מפלים 4
נקודת התחלה בחניון נחל רחף | נקודת סיום בחניון רחף

תיאור מסלול סנפלינג בנחל רחף

טיול סנפלינג בנחל רחף מתחילים את המסלול בכביש ים המלח בחניון רחף המצוי על כביש ים המלח. 3 ק”מ דרומית לצומת מצדה.
לאחר שנפרד מהרכב נתחיל לטפס במעלה רחף לכיוון מערב.
מעלה זה הינו מהקלים שבמעלות מדבר יהודה.
לאחר כ-20 דקות עלייה נגיע לנקודת הפיצול בה נוכל לבחור בין פנייה ימינה לרחף תחתון או להמשיך ולעלות לחלקו העליון, ממשיך המעלה עוד כ- 15 דקות במגמת עלייה.
לאחר שנשאף מעט אויר וננוח מהעלייה נתרשם מנוף ים המלח והרי מואב מגובה 0 (400 מטר מעל ים המלח) לאחר מכן נמשיך עם השביל המסומן מערבה ל נחל רחף.
בנקודה זו נפרד מהשביל המסומן ונפנה שמאלה לתוך הנחל, לאחר הליכה קצרה נפגש במפל הראשון (6 מטר) מייד לאחריו יופיעו בהפרש קצר מאוד שאר מפלי הנחל סה”כ 7 במספר.
בחלקו העליון של הנחל כאשר רובם אינם עוברים את גובה 10 מטר והגדול שביניהם מגיע לגובה של 28 מטר (אחד לפני האחרון). יחודו של נחל רחף הוא בכך שיש לו “מעוק” שפירושו: קניון בתוך קניון ובמילים פשוטות קניון עמוק מאוד, צר ומפותל בתוך קניון רחב יותר מעליו.
תודות לעומקו הרב של הנחל פניו של נחל רחף משתנים מאוד בהתאם לעונה בה מטיילים בו, ובהתאם למשך הזמן שעבר מאז השיטפון הקודם. גורם זה (השטפון) משנה את פניו של הנחל ללא הכר. מטייל שעובר בנחל בזמנים שונים יכול כמעט לא לזהות את הנחל במקרים כאלו. ככול שעובר זמן מהשטפון האחרון גובה הגבים יורד. כמו כן איכותם של הגבים יורדת כפי שמוכר לרבים מנחל דרגות. אפשר לבוא ולהנות מאוד מהנחל כאשר איכות הגבים טובה. ואפשר להיגעל מהם בצורה קיצונית בהתאם לאיכות הגבים. מומלץ מאוד לפני טיול בנחל לנסות ולקבל מידע עדכני לגבי איכות הגבים בנחל.

גורם נוסף שישפיע על החלטתנו באיזה זמן לבצע סנפלינג בדרום ולטייל בנחל הוא טמפרטורה קיצונית. כפי שכבר נזכר ישנה מעט מאוד שמש בנחל רחף. ובחורף או בסופו בדרך כלל יש גבים מלאים ונקיים. אך השילוב של המים הקרים והטמפרטורה החיצונית יכול להיות מסוכן (היפוטרמיה) כאשר בחוץ חם, תענוג להיכנס לגבים קרים ולהתרענן מהחום הקיצוני. אך כאשר בחוץ קר המים קרים ואין טיפת שמש, החוויה יכולה להיות לא נעימה עד כדי סכנה.

צרו קשר לחוויה בלתי נשכחת טיול סנפלינג בנחל רחף

שטפונות בנחל רחף

אין כללים בנוגע לשטפונות. ישנם חורפים בהם אין שטפונות כלל וישנם חורפים בהם הנחל שוטף מספר פעמים. הזמן המומלץ לטייל בנחל בשנה בה היו שטפונות הוא בחודשים ניסן-סיוון. בתקופה הזו אפשר להנות מנחל מדהים חוויה אתגרית רטובה ומסלול מרתק. לאחר שסיימנו את חלקו העליון, נוכל לצאת מהנחל דרך השביל המסומן ולחזור לחניון או להמשיך לגלוש בחלקו התחתון.
למי שעוד לא התעייף, בחלקו התחתון של הנחל מצויים 4 מפלים רובם נמוכים ורק אחד מגיע לגובה של 27 מטר (האחרון)

משך הטיול בנחל רחף משתנה בהתאם לפרמטרים הבאים:

1. מספר המטיילים בקבוצה
2. מיומנות החבל שיש להם
3. מספר המדריכים שיבצעו את העבודה

בחירת הזמן הטוב ביותר לסנפלינג בנחל רחף

העונות המומלצות ביותר לסנפלינג בנחל רחף עונת האביב והסתיו, בכל מקרה כלל אצבע, הימנעו מטיולים בימים חמים מדי או קרים מידי, ימים גשומים או סוערים, עדיף לבחור יום עם מזג אוויר נעים שטוף שמש. כמו כן הימנעו מטיולים בימים בהם הזרימה של הנחל חזקה מידי.

בדרך כלל לאחר שיטפון הגבים במצב מעולה לכן כדאי לנצל את המצב ולהירשם בהקדם. הזמן המומלץ לטייל בנחל בשנה בה היו שטפונות הוא בחודשים ניסן-סיוון.
עלות למשתתף 260 שח מותנה במינימום 8 משתתפים

טיפים לטיול בנחל רחף

  • מומלץ לטייל בנחל רחף בחודשים אפריל-מאי או ספטמבר-אוקטובר, אז מזג האוויר נוח והנחל זורם חזק.
  • חשוב להביא מים, אוכל, כובע, קרם הגנה וציוד טיולים מתאים קסדה רתמה חבלים ונעליים טובות שמחזיקות קרסול.
  • חשוב להישאר בנתיב המסומן ולא לסטות מהדרך.
  • חשוב לשמור על הטבע ולהימנע מפגיעה בצמחייה ובבעלי החיים.
  • בחרו חברה מקצועית ומנוסה וקבלו הדרכה מתאימה לפני ביצוע הפעילות.
  • הקפידו להיות בכושר גופני טוב.

תמונות מרגשות מהשטח

שאלות נפוצות

כדי לעזור לך להחליט על הפעילות המתאימה ולתת מענה על כל השאלות, ריכזנו עבורך שאלות נפוצות שאחרים שאלו. מעבר לכך, על כל שאלה והבהרה לגבי המסלולים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מידע נוסף ורלוונטי לקבוצה שלכם.

מסלול נחל רחף תחתון מתאים גם לילדים ולמתחילים, ישנה עליה קצת מאתגרת אבל עם קצת כושר תצליחו ואף תהנו מהאתגר, חשוב לוודא שכל המשתתפים יודעים לשחות במקרים כשאין מים בגבים אפשר לצאת למסלול גם ללא ידע בשחייה.
למתעניינים במסלול מאתגר, תוכלו להנות ממסלול המשלב נחל רחף עליון ותחתון, המסלול מתאים למטיבי לכת ולמנוסים בסנפלינג, אם חיפשתם חווית אקסטרים מטורפת במדבר, אין ספק שזה המסלול עבורכם.
הסנפלינג ברחף כולל כחלק הכרחי במסלול אזורי שחייה לכן ידע בשחייה הוא חובה. הברכות מלאות במים (חובה לדעת לשחות היטב!!!), כל הציוד יירטב, ואתם תתרטבו בוודאות מכף רגל ועד ראש! (הגבים מתמלאים אחרי שיטפונות), המדריך ישמח לייעץ לכם בנושא.
יש איסור מוחלט לטיול ברחף בעת שיטפונות, סכנת חיים לכל המטיילים, חשוב להתייעץ עם מדריך מקצועי על מנת לוודא שאכן מזג האוויר מתאים לפעילויות באזור רחף. כמו כן, ההמלצה היא להמתין! ההמתנה שווה בהחלט, לאחר השיטפון הגבים מתמלאים וכך נוצרת חוויה מדהימה וייחודית למקסימום הנאה ואקשיין מטורף.
המסלול בנחל רחף הינו אחד המסלולים המומלצים ביותר בישראל לעונת האביב ותחילת הקיץ. הנחל נחשב נחשב לאחד הנחלים היפים ביותר בקניוני מדבר יהודה והוא משלב הליכה, סנפלינג ושחייה ברמות שונות למתחילים ולמנוסים.
איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים

איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

מיקום: דרום מדבר יהודה, 2 ק”מ דרומה אחרי צומת מצדה
עונה מומלצת: אביב וסתיו, הזמן המומלץ לטייל בנחל בשנה בה היו שיטפונות הוא בחודשים ניסן-סיוון.
זמן משוער לפעילות: משתנה בהתאם לחלק בו מטיילים וגודל הקבוצה. בדרך כלל לא פחות מ-5 שעות עד 11 שעות
אורך מסלול: אורך המסלול כולו (רחף עליון+תחתון) 4.5 ק”מ
נקודת התחלה: בחניון נחל רחף
נקודת סיום: בחניון נחל רחף
מה להביא:

חבל באורך 30 מ’X2+ ציוד גלישה תקני

מים

אוכל

כובע

קרם הגנה

ציוד טיולים מתאים קסדה, רתמה, חבלים ונעליים טובות

מפלים

מס' מפלים: 4
גובה המפלים: ובה המפלים המקסימלי הינו 30 מ’

פעילויות דומות

במרחק של 10 דקות נסיעה בלבד מירושלים נמצא לו אחד מהצוקים היותר יפים ומרשימים באזור מרכז הארץ, הלא הוא צוק שילת. בצוק שילת מוצעת לכם הזדמנות נפלאה, יחד עם הילדים ובני המשפחה האחרים

טיול ג'יפים מהנה עם מסלולים קלים המשלב סנפלינג תצפיות מרהיבות וטיולים רגליים

טיול ג'יפים לנחל סמך, מתאים למשפחות המים זורמים ונהנים מעצים פורחים ויופי מרהיב, מספר נקודות עצירה להנאה מושלמת בטבע

נחל תמרים הינו הנחל השני המצוי בנחלי מדבר יהודה לאחר נחל קומראן נחל זה נחשב לאחד מהיפים והאתגרים בנחלים המאושרים בדרום הארץ. זהו מסלול מצוין בתור סנפלינג בדרום. תחילת המסלול בחניון נחל תמרים המצוי 4.5 ק"מ דרומה מהישוב אבנת

קניונינג זהו ספורט שפירושו טיול בתוך קניונים, ספורט מפותח מאוד באירופה ארצות הברית ועוד מספר מדינות בעולם, ספורט הקניונינג בישראל נחשב לחווייתי ביותר היות ונכנסים למסלולים בתוליים בהם על פי רוב בקושי דרכה רגל אדם. הפעילות משלבת טיפוס ושחייה.

אומגה פירושה פעילות אתגרית שמתבצעת בעזרת חבלים או כבלים ממתכת המותכים מצד אחד לצד שני בזווית ומאפשרים בעזרת הציוד המתאים (רתמה) להתחבר ולהתעופף מצד אחד לצד שני, פעילות מהירה מאוד שיוצרת תחושה חזקה מאוד של Extreme ופרץ של אדרנלין.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן