סנפלינג בנחל טור

נחל טור הינו השלישי במיקום בצפון מדבר יהודה אחרי הנחלים קומראן ותמרים ומתאים בתור סנפלינג בדרום לאנשים עם ניסיון .כדאי להגיע למסלול זה עם 2 רכבים משום שבניגוד לנחלים אחרים נחל טור אינו מעגלי

Rappelling In Israel Nachal Tur

תוכן עניינים

אזור דרום – סנפלינג בנחל טור

מיקום: צפון מדבר יהודה
רמת קושי: 4 מתוך5
משך: 6 – 8 שעות
גובה מקסימלי: 75 מ’
מספר מפלים: 4 בחלק העליון 3 בתחתון
עונה מומלצת: כל השנה למעט חושי הקיץ הקשים 7 – 8

 נחל טור – תיאור מסלול והנחיות

תיאור מסלול: ממצוקי דרגות נתחיל בהליכה של כ- 1 ק”מ לעבר הנחל בתחילת הנחל תצפית יפה מרמת המדבר לעבר ים המלח והרי מואב הנחל בעל אופי וצורה לא קניונית מספר מפלים גבוהים. לאחר סיום החלק העליון של הנחל מפלים בגובה 50 -55 – 14 -75 ניתן לצאת מהמסלול ולסיים בכביש ים המלח, או להמשיך לגלוש בחלק התחתון ולסיים בכביש ים המלח.

 נחל טור הינו נחל קניוני במדבר יהודה בעל 3 מפלים שהגבוה שבהם הוא 70 מטר, מומלץ למי שכבר התנסה בחווית גלישת סנפלינג.

לתיאום טיול והצעת מחיר אטרקטיבית פנו אלינו כעת ותתחילו את החוויה שלכם

מיקום צפון ים המלח
ציוד נדרש 80×2
דרגת קושי 8מתוך 10
עונה מומלצת אוקטובר עד מאי
נחל טור הינו השלישי במיקום בצפון מדבר יהודה אחרי הנחלים קומראן ותמרים ומתאים בתור סנפלינג בדרום לאנשים עם ניסיון .כדאי להגיע למסלול זה עם 2 רכבים משום שבניגוד לנחלים אחרים נחל טור אינו מעגלי .תחילת המסלול במצוקי דרגות .לאחר שנפרד מהרכב נתחיל לצעוד על שביל הג’יפים מערבה לאחר 700 מ נפנה בפיצול צפונה ונמשיך בשביל הג’יפים עוד כ 900 מ .שם נתחבר לערוץ הנחל ונתחיל ללכת לאורכו מזרחה עוד כ 500 מ עד שהערוץ הופך מרדוד לקניוני את המפל הראשון נעקוף בקלות דרך שביל בגדה הדרומית של הקניון שיוריד אותנו לתוך הערוץ פנימה .עוד מעקף של מפלון בצד הדרומי והגענו למפל הראשון 50 מ גובהו. לאחר גלישה במפל זה נעקוף עוד מפלון מצידו הדרומי של הנחל ומיד אחריו נגלוש מפל נוסף בגובה 55 מ רובו שלילי .לאחר שסיימנו מפל זה הליכה קצרה והגענו למפל בגובה 15 מ בזווית משופעת קל ונוח לירידה .מיד בתחתיתו המפל הגבוה בנחל טור 75 מ גובהו. לאחר שסיימנו לגלוש במפל זה ושיחררנו את החבלים נוכל לבחור בין יציאה מהנחל בשביל צר המסומן ברוגומים בצידו הדרומי של הנחל או להמשיך לחלקו התחתון של הנחל לעוד 3 מפלים בגבהים של 8 עד 25 מ . סיום המסלול בחניון קטן חניון נחל טור ממש על כביש ים המלח 1.2 ק”מ צפונה ממחסום מצוקי דרגות טיול נעים .

לתיאום טיול ייחודי עבורכם פנו אלי כעת , להתראות איתמר

תמונות מרגשות מהשטח

שאלות נפוצות

כדי לעזור לך להחליט על הפעילות המתאימה ולתת מענה על כל השאלות, ריכזנו עבורך שאלות נפוצות שאחרים שאלו. מעבר לכך, על כל שאלה והבהרה לגבי המסלולים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מידע נוסף ורלוונטי לקבוצה שלכם.

איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים

איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

פעילויות דומות

במרחק של 10 דקות נסיעה בלבד מירושלים נמצא לו אחד מהצוקים היותר יפים ומרשימים באזור מרכז הארץ, הלא הוא צוק שילת. בצוק שילת מוצעת לכם הזדמנות נפלאה, יחד עם הילדים ובני המשפחה האחרים

טיול ג'יפים מהנה עם מסלולים קלים המשלב סנפלינג תצפיות מרהיבות וטיולים רגליים

טיול ג'יפים לנחל סמך, מתאים למשפחות המים זורמים ונהנים מעצים פורחים ויופי מרהיב, מספר נקודות עצירה להנאה מושלמת בטבע

נחל תמרים הינו הנחל השני המצוי בנחלי מדבר יהודה לאחר נחל קומראן נחל זה נחשב לאחד מהיפים והאתגרים בנחלים המאושרים בדרום הארץ. זהו מסלול מצוין בתור סנפלינג בדרום. תחילת המסלול בחניון נחל תמרים המצוי 4.5 ק"מ דרומה מהישוב אבנת

אומגה פירושה פעילות אתגרית שמתבצעת בעזרת חבלים או כבלים ממתכת המותכים מצד אחד לצד שני בזווית ומאפשרים בעזרת הציוד המתאים (רתמה) להתחבר ולהתעופף מצד אחד לצד שני, פעילות מהירה מאוד שיוצרת תחושה חזקה מאוד של Extreme ופרץ של אדרנלין.

עין פרת - מסלול נהדר לטיול סנפלינג האתר נמצא בישוב ענתות 10 דק נסיעה מירושלים כ 15 דק הליכה ממרכז השמורה. נחל מדהים ושופע מים. גובה הגלישה: 40 מטר ניתן לשלב את המסלול עם שכשוך בריכות הנחל.

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן